Wszystko zaczęło się w 1999 roku, kiedy to grupa entuzjastów aut VW stworzyła Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska.
W dniach 1-2 maja 1999 na terenach Automobilklubu Polskiego w Warszawie odbyła się pierwsza MajóVWka. Na zlot przyjechało ponad 130 aut. Od tego czasu MajóVWka na stałe wpisała się w harmonogram warszawskich imprez motoryzacyjnych. Kolejny rok, to także zlot na terenie Lotniska Bemowo, 2001 to przeniesienie całej imprezy na tereny Stegny. Od 2004 roku MajóVWka gościła na warszawskim Służewcu – terenie wyścigów konnych, od 2008 jesteśmy na lotnisku w Ułężu.
MajóVWka 2005: MajóVWka po raz kolejny odbyła się na warszawskich wyścigach (stegnach). 7-9 maj przejdzie do historii jako trzy dni zabawy fanów Volkswagena. Pogoda dopisała, w sobotę można się było nawet opalać ;-). Przyjechało ponad 300 aut z całej Polski i nie tylko. Największą sensacje wzbudził niepozorny Golf MK2 z silnikiem 1.8T, który to jest własnością Staszka z Zakopanego. Auto o tyle ciekawe, że zostało wybebeszone z całego środka i zostały tylko dwa fotele, pasy, oraz niezbędne wskaźniki na desce rozdzielczej, całość uzupełnia profesjonalna klatka bezpieczeństwa z homologacją. W tej chwili auto ma około 300KM, niestety na MajóVWce miało jeszcze 155PS i nie wygrało sprintu na prostej… tutaj popisał się Marek Staszewski w swoim Lupo 1.9TDI PD 4motion (znanym z wyścigów na 1/4mili). Auto zlotu to zawsze bardzo kontrowersyjna konkurencja. Tym razem wygrał czarny Golf Rallye Marcina – 44FG. Auto zostało kompletne odbudowane, stan niemal fabryczny (poza klamkami kasetowymi od audi C4), jury doceniło na pewno wkład pracy, oraz wierność oryginału (w tym aucie nie ma zbędnych spoilerów, kręconych progów, czy grilów z siatki…), po prostu kwintesencja niemieckiego tuningu, do tego w unikalnej już wersji Rallye – napęd na 4 koła syncro, kompresor G60, fabryczne poszerzenia.
MajóVWka 2006: MajóVWka już tradycyjnie w maju, tym razem wypadło na 12-14 maja. Chyba można by powiedzieć wyjątkowo pogoda dopisała 🙂 Piątkowy wieczór był bardzo ciepły, na sobotę także nie można było narzekać 🙂 Uczestników zlotu więcej niż w roku poprzednim, pomimo droższych wyjściówek (50pln od auta).
MajóVWka 2007: 18-20 Maj 2007 to niewątpliwie kolejne – już 20te Święto Fanów Volkswagena, bo na ten właśnie termin została wyznaczona XX Międzynarodowa MajóVWKa. Zlot można opisać jednym zdaniem – ZDECYDOWANIE NAJLEPSZA MAJÓVWKA jaka się odbyła do tej pory! To chyba mówi wiele. Bardzo wiele zostało poprawione w porównaniu z poprzednimi latami, dopisała pogoda, dopisali uczestnicy, który licznie przybyli na zlot (w pewnych momentach po prostu przestaliśmy wpuszczać uczestników na teren zlotu, bo brakowało miejsca). W sumie przewinęło się przed trzy dni zlotu około 400 aut przez plac, oraz około 100 aut poza placem. Trzeba przyznać, ze przyjechało sporo ciekawych aut, scena VAG w Polsce rozwija się z sezonu na sezon w imponującym tempie. Do zobaczenia za rok, impreza będzie jeszcze lepsza 😉
MajóVWka 2009: Jaka była? Recenzje zlotu można przeczytać w najnowszym wydaniu VolXzone – do pobrania tutaj.